te langzaam

  • Gert

    Notebook gekocht Skype geinstalleerd, alles o.k. Nu enige weken later geeft Skype aan; computer te langzaam. Alles adviezen opgevolgd zonder reslutaat, terug met systeemherstel naar oude situatie. Fout blijft;kan niet bellen. Voipbuster geinstalleerd, geen enkel probleem, prima geluid. Wie helpt mij met een oplossing.

  • Gerda

    Ha, ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik gebruik al jaren Skype naar grote tevredenheid tot enkele maanden geleden en heb zelfs een account omdat ik soms even snel naar Egypte moet bellen. In december 2009 kon ik nog goed contact krijgen via mijn recent aangeschafte notebook en/of PC met mijn relatie, die in Egypte verblijft. Sinds automatische updates van begin 2010 van Skype krijg ik ook bericht dat notebook/computer te langzaam is voor goede verbinding. Op de notebook valt de videoverbinding telkens weg.

    Dit riekt m.i. naar pure “push marketing” om maar groter geheugen etc. aan te schaffen. Maar sorry, ik ga en KAN niet elke keer nadat Skype zijn product updatet geld uitgeven aan groter geheugen. Een groter geheugen voor de notebook kost rond € 90,-. Als ik 1 of meerdere keren per jaar en groter geheugen moet aanschaffen dan bel ik niet meer GRATIS.

    Ik zou graag terug willen naar de Skype versie van eind 2009. Op de site van Skype vind je geen enkele manier om dit probleem voor te leggen. Weet iemand een oplossing om de automatische updates van Skype stop te zetten?

    Denk dat ik ook maar overstap naar een ander programma. Sorry voor Skype, maar hun klantvriendelijkheid laat m.i. te wensen over.