skypes gedownload

  • Ramona

    Hoi allemaal!

    Ik had een vraagje nu heb ik skype gedownload maar nu had ik een vraagje, wat zijn de voordelen van skype? Ik bedoel met msn kan je ook werldwijd bellen? En cammen en chatten toch?

    Ik zag dat ik ook een nummer gratis kon aanvragen maar betekent dat voor mensen die gratis naar huisnummer bellen ook mogen gratis bellen naar een skypenummer?

    Als jullie mij kunnen overtuigen waarom Skype zo handig en zoveel beter is dan weet ik waarom ik eigenlijk skype heb gedownload.

    Liefs Ramona

  • backup

    Je hebt helemaal gelijk, met MSN kun je ook cammen en chatten en als je heel veel vrienden op MSN hebt en nog niemand op Skype kan ik het best begrijpen als je niet weet waarom je over zou stappen.

    Omdat Skype en MSN messenger qua (video-) chat vrijwel hetzelfde kunnen is een vergelijking nogal subjectief, maar ik zal het toch proberen :)

    - Met Skype kun je zoals je al opmerkte ook naar telefoons bellen. Vooral als je veel naar het buitenland belt kan dit veel geld besparen. Het is extra handig omdat je met een headset comfortabel handsfree kunt bellen.

    - Tegen betaling kun je met Skype een vast telefoonnummer aan je Skypenaam koppelen. Perfect bijvoorbeeld voor studenten die geen vaste telefoonlijn hebben. Mensen die gratis naar vaste nummers bellen kunnen je zo inderdaad kostenloos bereiken.

    - Met Skype kun je (telefoon) gesprekken opnemen voor bijvoorbeeld podcasts.

    - Doordat Skype een speciale HD geluidscodec genaamd Silk gebruikt, klinkt het geluid net zo goed als CD kwaliteit.

    Minder objectieve punten:

    - De Skype software werkt een stuk eenvoudiger dan MSN (Windows Live) Messenger. Het ziet er zakelijker uit en je hebt geen last van reclame banners.

    - Skype (voice) werkt ook goed bij minder snelle verbindingen.

    - De beeldkwaliteit van Skype video is vele malen beter. Er zijn zelfs HD Skype camera's te koop.

    Ik denk dat er zo nog wel meer voordelen zijn te bedenken, wie helpt me een handje?