Geluid vervormd/ echo na enkele minuten

  • fuchs

    Sinds enige dagen gebruik ik een microfoon en boxen bij het videobellen met Skype.Daarvoor gebruikte ik een USB-telefoon, dat werkte goed.Daar het leuker is om met meerdere personen tegelijk te praten is een losse microfoon en boxen noodzakelijk.

    Maar nu heb ik na enkele minuten echo op mijn boxen, ook als ik mijn microfoon uitschakel. De persoon waar mee ik bel heeft nergens last van. Als ik de soundtest van Skype doe werkt alles goed.Als ik de set met MSN gebruik vervormd het geluid ook na enkele minuten, maar geen echo.Ook dan alleen bij mij.Wie weet de oplossing en/of oorzaak?

  • Marco

    Als jij een echo hoort en je gesprekpartner niet dan ligt volgensmij het probleem bij je gesprekspartner. Hij zou eens het volume van zijn mic en speakers lager kunnen zetten.

    Normaal gezien moet je het wel erg bont maken wil je via Skype een echo horen. Skype heeft een zeer geavanceerde geïntergreerde echo cancelation en noise reduction.

    Voordat je gaat zoeken kunnen jullie beiden misschien eerst Skype upgraden naar de laatste versie.

  • fuchs

    Ik heb een gesprekspartner in Californie en een in Spanje. Beide gebruiken een laptop met ingebouwde microfoon en speakers. Met de partner in Spanje heb ik het ook met MSN video geprobeerd maar dan vervormd het geluid bij mij heel erg.We gebruiken beide de laatste Skypeversie. Zou het aan de laptops liggen?

  • skype

    Skype is heel gevoelig voor verbindingsproblemen. Als het goed is kun je tijdens je gesprekken op een metertje de kwaliteit van de verbinding in de gaten houden.

    Overigens gebruik ik (en mijn gesprekspartners) nooit een headset, dus altijd de ingebouwde microfoon en speakers van de laptop en ik heb nog nooit problemen met echo gehad. Staat het geluid misschien extreem hard?

  • Marco

    Om het probleem te localiseren zouden jullie een test kunnen uitvoeren met een headset. Met een headset is het bijna onmogelijk dat het geluid van de speakers je microfoon bereiken. Tip: laat eerst je gesprekspartner de test uitvoeren. Ik vermoed nog steeds dat daar het probleem zit.

    Bij negatief resultaat is verstandig dat ook jij een headset probeert.

    Wanneer dat ook geen resultaat biedt zit het probleem in de software (lees skype icm je besturingssyteem). Dan raad ik aan Skype opnieuw te installeren.

  • Juda

    Misschien dat het een goedkope telefoon is.

    Hoorde dat het wel vaker met dat soort dingen zo kon zijn.

  • soraya

    kijk even of alle stekkertjes er goed in zit.

    als dat ook geen resultaat geeft gewoon terug gaan naar de winkel.